Przejdź do głównej zawartości

BUŁECZKI ZE SZPINAKIEM

Dziś propozycja idealna na śniadanie, drugie śniadanie dla dziecka do szkoły czy dla dorosłych do pracy. Oczywiście to również świetna propozycja na przekąskę. 
Przedstawiam drożdżowe bułeczki ze szpinakiem.






Bułeczki są bardzo proste w przygotowaniu, a smak...wyśmienity. Takie właśnie lubię- chrupiąca skórka i mięciutkie, delikatne wnętrze.

O szpinaku i jego wpływie na nasze zdrowie pisałam już nie raz. Możesz poczytać tutaj i tutaj. Nie będę się już powtarzać i powiem o tych faktach na temat szpinaku, o których jeszcze nie pisałam.
Szpinak to świetny produkt w diecie osób odchudzających się. 100 g to zaledwie 23 kcal. 
Szpinak zawiera właściwości, które świetnie wpływają na układ kostny, dlatego też zalecany jest dzieciom i osobom starszym.
Te zielone listki to również nasz sprzymierzeniec w walce o dobrą odporność. Szpinak wspomaga utrzymanie odpowiedniego poziomu białych krwinek, które to wspomagają organizm w walce z infekcjami.

Nie będę się więcej rozpisywać. Podam przepis aby każdy z was mógł się cieszyć tym smakiem.

SKŁADNIKI:
- 2 szklanki mąki (100 g pełnoziarnistej pszennej i 100 g żytniej chlebowej)
- 20 g drożdży
- jajko
- 100 ml oleju rzepakowego
- 1/2 szklanki ciepłego mleka
- 100 g jogurtu naturalnego
- szczypta cukru
- łyżeczka miodu
- łyżeczka masła
- ząbek czosnku
- dwie spore garście świeżego szpinaku (może być mrożony)
- 100 g sera feta
- sól 
- mak lub czarnuszka do posypania bułeczek

Z łyżki mąki, drożdży i ciepłego mleka zrób zaczyn. Zostaw na 20 min. w ciepłym miejscu aby drożdże zaczęły pracować.
W tym czasie zrób farsz. Na maśle podsmaż czosnek przeciśnięty przez praskę. Dodaj szpinak i podduś. Dopraw pieprzem i pokruszonym serem feta.
Zostaw do przestygnięcia.
Do dużej miski przesiej mąki, dodaj żółtko (białko zostaw do posmarowania bułeczek), olej, jogurt, szczyptę soli, miód i zaczyn. Wyrób elastyczne ciasto. Uformuj kulę i pozostaw na godzinę do wyrośnięcia.

Podziel wyrośnięte ciasto na porcje (wyszło 12 średnich bułeczek).



Do każdej nakładaj porcję farszu i formuj bułeczki. Każdą posmaruj białkiem i posyp makiem. Pozostaw na 20 minut do ponownego wyrośnięcia.



Po tym czasie piecz bułeczki w 200 st. C ok. 25 minut. Bułeczki powinny się ładnie zezłocić.

A później nie pozostaje nic innego jak...zjeść :)





SMACZNEGO :)

Komentarze

  1. Bardzo fajny pomysł, jak przemycić szpinak w diecie dla tych, którzy na co dzień za nim nie przepadają : ) Sama lubię i często używam w kuchni tej zdrowej roślinki, ostatnio hitem jest u mnie ciasto „leśny mech” na słodko. W wolnej chwili skorzystam z Twojego przepisu, bo przepadam za pieczywem z wytrawnym farszem i posypką z czarnuszki. Zdjęcia wyszły bardzo zachęcająco : ) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

CZARNUSZKA - CUDOWNE ZIOŁO NA WSZYSTKO

Nie jest to nowość, ale obecnie powraca do łask. Podobnie jak ostropest plamisty czy czystek coraz więcej osób znów zaprasza ją do swojej kuchni.

Czarnuszka bo o niej mowa, to małe ziarenka, przypominające czarny sezam, odrobinę gorzkawe w smaku. Zastosowanie tej przyprawy jest wszechstronne. A kiedy poczytasz o jej właściwościach z pewnością zaczniesz ją stosować.




Przeczytałam kiedyś, że te niepozorne ziarenka, jak i olej z tej rośliny "leczą wszystko z wyjątkiem śmierci". Coś w tym jest, ponieważ roślina ta pomaga w wielu schorzeniach i przed wieloma potrafi nas ochronić.

Co zatem zawierają te ziarenka, że są takie cudowne ?


różnorodne kwasy tłuszczowe (linolowy, alfa-linolenowy, rzadki w przyrodzie eikozadienowy, palmitynowy, mirystynowy i inne)fosfolipidy i fitosterolecenne flawonoidy i równie cenne saponinybiałka (osiem z dziewięciu niezbędnych aminokwasów) i węglowodanyalkaloidy m.in. nigellinę, nigellaminę, nigellidynę, nigellicynę – rzadkie w świecie roślin)olejek eteryc…

DLACZEGO POWINNIŚMY JEŚĆ ZIELONE WARZYWA LIŚCIASTE ?

Ostatnio trafiłam na bardzo fajny artykuł na temat zielonych warzyw liściastych.  Warto je często spożywać, gdyż zawierają mnóstwo witamin i składników mineralnych. Polecam.
SAŁATA jest zdrowa i bardzo smaczna. Osoby, które jedzą dużo zielonych warzyw liściastych mają prawidłową przemianę materii, są szczupłe, rzadziej chorują i mają ładną cerę. Więc nie żałujmy sobie sałaty. 

Sałata jest niskokalorycznym i lekkim warzywem. W ponad 90% jej skład stanowi woda, co decyduje o jej wysokim miejscu w rankingu dietetycznych posiłków. Oprócz tego zawiera w sobie także niezwykle cenne dla naszego zdrowia składniki odżywcze. Sałata jest prawdziwą skarbnicą błonnika i celulozy, które poprawiają nasze trawienie. Jeżeli spożywamy jej liście codziennie, ryzyko nowotworu okrężnicy znacznie się zmniejsza, a przemiana materii zostaje uregulowana. Według naukowców działa także uspokajająco i niweluje problemy ze snem. 
Zawiera chlorofil (któremu zawdzięcza swój zielony kolor), który ma działanie bakterio…

PROTOKÓŁ LECZENIA ALL

Przedstawiam protokół leczenia ostrej białaczki limfoblastycznej dla pośredniego ryzyka.


Mam nadzieje, że zawarte tu informacje będą pomocne rodzicom, których dzieci zaczynają walkę z chorobą.  

Leczenie tego typu białaczki składa się z czterech etapów. Podczas trzech etapów dziecko leczone jest w szpitalu, ostatni etap to leczenie podtrzymujące w warunkach domowych. Obecnie dzieci leczone są międzynarodowym protokołem z 2009 r. ALL IC - BFM 2009, oznacza to że stosowane są te same leki w wielu krajach.

Pierwszy etap leczenia to protokoły IA i IB

PROTOCOL IA - pierwszy protokół, przewidywany czas leczenia 33 dni. Oczywiście czas leczenia może się wydłużyć w zależności od sytuacji zdrowotnej pacjenta. Pamiętaj, dziecko leczone jest bardzo silnymi lekami, na które może zareagować niepożądanymi zmianami ( podwyższone próby wątrobowe,przedłużająca się aplazja - spadek wyników krwi, pleśniawki, temperatura ). Z reguły jednak pierwszy protokół większość dzieci znosi dobrze.
Aby zdiagnozować chor…