niedziela, 3 maja 2015

PYSZNE I SZYBKIE SAŁATKI

Sałatki i surówki to potrawy które możesz przyrządzać cały rok. Wbrew pozorom to nie tylko dodatek do obiadu ale może zastąpić obiad. Sałatki są pyszne, pożywne i zawierają mnóstwo witamin i składników mineralnych.
Zachęcam do przyrządzania sałatek przez cały rok. Możesz je zabrać do pracy, do szkoły, na wycieczkę. Wszędzie. Wiesz, że zjadasz pyszny, wartościowy posiłek.
Przedstawiam kilka propozycji.

SAŁATKA Z MELONEM
Bardzo lubię łączyć smaki- warzywa z owocami, słodki z gorzkim, pikantny z łagodnym. Taka właśnie jest ta sałatka. Mnóstwo smaków, genialne połączenia. Po prostu pycha!!!

SKŁADNIKI:
- sałata rukola(może być inna)
- melon ok.200g
- pikantne papryczki nadziewane serkiem śmietankowym 5 szt.
- zielony ogórek 1 szt
- kilka zielonych oliwek nadziewanych papryką
- czerwona papryka 1/2 szt.
- ocet balsamiczny

Wszystkie składniki łączymy ze sobą i polewany octem balsamicznym. Genialnie smakuje słodki melon z pikantnymi papryczkami i kwaśnym octem balsamicznym. Naprawdę polecam. Będziesz zaskoczony smakiem.







TALERZ WARZYW
Bardzo często podaję taką przekąskę kiedy mam niespodziewanych gości. Wystarczy pokroić warzywa, zrobić szybki sos czosnkowy i wszystko ułożyć na półmisku. Talerz wygląda bajecznie kolorowo i bardzo apetycznie. Zamiast miski z chipsami i innymi słonymi przekąskami zaserwuj talerz warzyw. Wierz mi- wszyscy będą bardzo pozytywnie zaskoczeni a warzywa znikną w mgnieniu oka.

SKŁADNIKI
- pomidorki koktajlowe
- zielony ogórek
- oliwki
- ser feta
- papryka
- marchewka
- rzodkiewka

Oczywiście możesz podać dowolne warzywa i owoce. Świetnie sprawdza się kalarepka, seler naciowy, biała rzodkiew oraz owoce. Sos również możesz podać inny. To tylko propozycja.

Sos czosnkowy zawsze robię na bazie jogurtu, koniecznie ze świeżym czosnkiem, który jest bardziej intensywny w smaku niż suszony. Zawsze dodaję do sosu pestki (dyni, słonecznika, mak) koniecznie wcześniej uprażone na suchej patelni. Pestki sprawiają że sos ma fajną fakturę. Doprawiam solą i świeżo mielonym pieprzem i sos gotowy. Idealnie by było gdyby sos spędził trochę czasu w lodówce, aby smaki się przegryzły.





SAŁATKA Z LIŚĆMI BOTWINKI I WOŁOWINĄ
Jedna z moich ulubionych sałatek zawiera młode listki botwinki. Jedyną wadą sałatki jest fakt, iż można ja zrobić jedynie wiosną kiedy listki botwinki są bardzo delikatne. Sałatka w swoim składzie ma wołowinę, co sprawia, że jest sycąca i może z powodzeniem zastąpić klasyczny obiad.

SKŁADNIKI:
- listki młodej botwinki
- 200g gotowanej wołowiny
- duży pomidor
- kiełki brokuła
- 1/2 papryki czerwonej
- rzodkiewka 5 szt.
- dwa plastry podsmażonego boczku
- 1/2 kulki mozarelli
- łyżka oliwy z oliwek 

Wszystkie składniki łączymy ze sobą, skrapiamy oliwą i mamy mega zdrowy, smaczny obiad. Moje córki bardzo lubią tą sałatkę. Słony boczek super smakuje z gorzkawą botwinką i delikatną mozarellą. SPRÓBUJ !!!





SAŁATKA Z ROSZPONKĄ,JAJKIEM I SEREM
Bardzo często podaje taka sałatkę na kolację. Błyskawiczna do zrobienia a przy tym smaczna i syta. W sam raz na zdrową kolację. Roszponka to świetny wybór, szczególnie dal dzieci. Listki tej sałaty są bardzo delikatne w smaku i ślicznie wyglądają na talerzu. Polecam.

SKŁADNIKI
- pół opakowania roszponki
- 2 jajka na twardo
- pół kulki mozarelli
- pomidor
- 1/2 awokado
- pestki dyni uprażone
- sos jogurtowo- paprykowy

Wszystkie składniki łączymy ze sobą, posypujemy prażonymi pestkami dyni i podajemy z sosem jogurtowo- paprykowym. Jogurt mieszamy ze słodką papryką w proszku, dodajemy odrobinę bazylii ( najlepiej świeżej), solimy, pieprzymy i sos gotowy.
Świetna sałatka na kolację. Dostarcza mnóstwo białka, witamin i składników mineralnych a przy tym jest lekka.





 Mam nadzieje, że podobają Ci się moje propozycje. Sałatki to takie cudowne potrawy, które za każdym razem mogą być inne. Wystarczy że zamienisz jeden składnik a już wychodzi inne danie. Jeśli chcesz zdrowo się odżywiać koniecznie włącz je do swojej diety. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz