wtorek, 13 stycznia 2015

MAŁE CO NIECO

Wszyscy, którzy mają dzieci pewnie nie raz usłyszeli " nie zjem tego, niedobre, nudne, nie jestem głodny". Nawet jeśli Wasze dzieci nie są niejadkami i nie musicie stawać na głowie, robić samolocików i w inny sposób cudować aby dziecko "coś" zjadło, czasami fajnie zrobić coś innego, nowego, zaskakującego.
Kiedyś bardzo często organizowałam różne imprezy dla dzieci, ba, w naszym domu ( raczej mieszkanku) zawsze było mnóstwo dzieci. Jedne wychodziły, inne przychodziły. Było fajnie...
Kiedy są dzieci trzeba im coś podać do jedzenia. Chipsy i czekolada kompletnie odpadały. Moim małym gościom zawsze serwuję zdrowe przekąski. A jaka jest najlepsza przekąska? KANAPKA.
Kanapka...które dziecko zamiast chipsów, ciastek poprosi o kanapkę? Nie znam takiego. Sama też nie rzuciłabym się na kromkę z szynką i serem. Co to za atrakcja. Rzecz ma się inaczej, kiedy kanapka nie wygląda jak kanapka. Po latach eksperymentów, kombinowania i wymyślania zdrowych i przede wszystkim smacznych  przekąsek mam kilka patentów na czarną godzinę. Argument, że coś jest zdrowe do dziecka raczej nie przemawia, szczególnie zbuntowanego przedszkolaka, który najchętniej objadałby się słodyczami. A jeśli zrobimy kanapeczki, które nie do końca są kanapeczkami to najbardziej uparty niejadek spróbuje aby sprawdzić co to jest. I o to chodzi. Cel uświęca środki. 

Bardzo fajnym zamiennikiem chleba jest tortilla. Oczywiście najlepiej byłoby zrobić samemu, gdyż ta sklepowa jest nafaszerowana niepotrzebnymi dodatkami. Ale raz na jakiś czas można użyć sklepowej, polecam pełnoziarnistą.
Dodatkowe składniki to:

- serek do smarowania pieczywa
- pestki dyni
- sałata
- szynka
- kolorowa papryka
- kilka czarnych oliwek
- wykałaczki




Z tych kilku prostych składników można wyczarować super ruloniki, które posmakują każdemu dziecku. Oczywiście to co wkładamy do środka zależy od naszej pomysłowości, ja podałam przykładowe składniki. 

Tortillę smarujemy serkiem ( ja używam śmietankowego, ale możecie dodać jaki tylko lubicie). Następnie posypujecie pestkami dyni, rozkładacie listki sałaty. Dla dzieci polecam roszponkę. Jest bardzo delikatna w smaku, ma ładne listki. Świetna dla dzieci. Na sałatę kładziemy cienkie plastry szynki, pokrojone kolorowe papryki i kilka oliwek. Wszystko zwijamy w ścisły rulon i kroimy na mniejsze kawałki. Jeśli się rozpada, można w każdy kawałek wbić wykałaczkę.




Innym zamiennikiem są krakersy. Dzieci bardzo lubią te słone ciasteczka. Potrzebne Ci będą prostokątne krakersy i kilka zdrowych dodatków.
SKŁADNIKI:

- twarożek ze szczypiorkiem, doprawiony solą i pieprzem
- kawałek pieczonego kurczaka
- rzeżucha lub natka pietruszki

Wszystkie składniki nakładamy na krakersa i gotowe. Zrobienie kilkudziesięciu kanapek zajmie Wam 10 minut, a gwarantuję że dzieciaki będą zachwycone. Można również zrobić pastę z twarożku i kurczaka, udekorować zieleniną i również będzie smaczna przekąska.




Ostatnio u koleżanki jadłam jednokęsowe kanapeczki z maleńkich sucharków.
Polecam dodać na kanapki:

- paczka małych krakersów
- pół opakowania serka śmietankowego
- pieprz kolorowy, sezam
- łosoś wędzony w plastrach lub szynka
- papryka czerwona
- koperek, szczypiorek

Serek mieszamy z sezamem i pieprzem, smarujemy kanapeczki. Następnie układamy łososia i paprykę. Wszystko posypujemy zieleniną.



Takie kanapki z pewnością będą smaczną alternatywą dla klasycznych kanapek.
Jako podstawę można zastosować również małe wafle ryżowe, pieczywo chrupkie, mace i wszystko na czym można ułożyć warzywa i resztę składników.

Staraj się dać jak najwięcej warzyw. Jeśli dziecko nie lubi np. zieleniny można podać ją zmiksowaną z serkiem. Z wędliny lub mięsa można zrobić pastę, która świetnie sprawdza się na kanapeczkach.
Ogranicza Was jedynie wyobrażnia.

SMACZNEGO !!! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz