Przejdź do głównej zawartości

GORĄCZKA SOBOTNIEJ NOCY

Kiedy nie jesteś w szpitalu czas bardzo szybko płynie. Dopiero co wróciliśmy z wakacji a za chwilę już święta. Ale jeszcze w międzyczasie Andrzejki. Wielu z Was pewnie będzie organizować spotkania z przyjaciółmi. A kiedy spotkanie wtedy przydałyby się jakieś przekąski. Mam dla Was kilka fajnych propozycji smacznych i zdrowych przekąsek.

Na początek wspomnę o ciasteczkach ze szpinakiem o których pisałam we wcześniejszych postach. Ciasteczka co prawda za bardzo zdrowe nie są, ale za to pyszne i do brązowego trunku idealne :)




Kolejną przekąską, która cieszy się u mnie powodzeniem są roladki z bakłażana, faszerowane serkiem i warzywami.

SKŁADNIKI :
- duży bakłażan
- serek śmietankowy typu almette
- czerwona papryka
- papryczka chili
- szczypiorek
- sól, pieprz
- czarny sezam

Bakłażana tniemy wzdłuż na cienkie plastry. Patelnię grillową lekko smarujemy olejem lub oliwą i grillujemy. Jeśli nie mamy patelni grillowej, warzywo przyrządzamy na zwykłej tylko uważajcie na tłuszcz. Bakłażan absorbuje go jak gąbka, dlatego oleju stosujemy minimalnie.
Paprykę drobno kroimy i wraz z innymi składnikami dokładnie mieszamy.
Gdy plastry bakłażana wystygną smarujemy każdy serkiem i zwijamy w roladkę. Każdą posypujemy sezamem.
Chłodzimy min. godzinę w lodówce i voila.




Bardzo fajnym pomysłem są również małe placuszki z cukinii. Można je podać na ciepło lub na zimno. Są naprawdę smaczne.

SKŁADNIKI:
- cukinia
- trzy łyżki mąki kukurydzianej
- duża łyżka otrębów żytnich
- kilka posiekanych orzechów włoskich
- jajko
- cebulka szalotka
- ostropest mielony
- sól i pieprz do smaku
- opcjonalnie jogurt grecki i świeże zioła

Cukinię ścieramy na grubej tarce, odciskamy nadmiar soku. Dodajemy mąkę, otręby, jajko, orzechy, posiekana cebulkę, ostropest. Doprawiamy sola i pieprzem. Placuszki smażymy na dobrze rozgrzanej patelni z odrobina oleju.



Przed podaniem na każdy placuszek nakładamy łyżkę gęstego jogurtu i dekorujemy świeżymi ziołami. Pycha.

Bardzo dobrze na imprezie sprawdzają się małe, pikantne babeczki.

SKŁADNIKI:
- 30 gr. drożdży
- łyżeczka cukru
- łyżeczka soli
- 1/4 szklanki oleju
- pół szklanki mleka
- jajko
- szklanka mąki pełnoziarnistej
- pół szklanki mąki pszennej
- dwie łyżki otrębów pszennych
- łyżka zmielonego ostropestu

To są podstawowe składniki do ciasta drożdżowego. Dokładnie w takiej samej kolejności (zaczynając od drożdży) wsypujemy do miski i odstawiamy na 2 h.

DODATKI:
Kiedy ciasto wyrośnie, dokładnie mieszamy i dodajemy dodatkowe składniki. Tutaj możecie zaszaleć i dodać to co akurat macie w lodówce. Ja polecam:
- kilka suszonych pomidorów
- kilka czarnych oliwek
- trochę tartego żółtego sera

Cisto wkładamy do formy na muffinki i pieczemy ok. 25 min. w 180 st. C




Gwarantuję, że z  takimi przekąskami zostaniesz mistrzem przyjęcia :)

Udanej imprezy !

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

CZARNUSZKA - CUDOWNE ZIOŁO NA WSZYSTKO

Nie jest to nowość, ale obecnie powraca do łask. Podobnie jak ostropest plamisty czy czystek coraz więcej osób znów zaprasza ją do swojej kuchni.

Czarnuszka bo o niej mowa, to małe ziarenka, przypominające czarny sezam, odrobinę gorzkawe w smaku. Zastosowanie tej przyprawy jest wszechstronne. A kiedy poczytasz o jej właściwościach z pewnością zaczniesz ją stosować.




Przeczytałam kiedyś, że te niepozorne ziarenka, jak i olej z tej rośliny "leczą wszystko z wyjątkiem śmierci". Coś w tym jest, ponieważ roślina ta pomaga w wielu schorzeniach i przed wieloma potrafi nas ochronić.

Co zatem zawierają te ziarenka, że są takie cudowne ?


różnorodne kwasy tłuszczowe (linolowy, alfa-linolenowy, rzadki w przyrodzie eikozadienowy, palmitynowy, mirystynowy i inne)fosfolipidy i fitosterolecenne flawonoidy i równie cenne saponinybiałka (osiem z dziewięciu niezbędnych aminokwasów) i węglowodanyalkaloidy m.in. nigellinę, nigellaminę, nigellidynę, nigellicynę – rzadkie w świecie roślin)olejek eteryc…

DLACZEGO POWINNIŚMY JEŚĆ ZIELONE WARZYWA LIŚCIASTE ?

Ostatnio trafiłam na bardzo fajny artykuł na temat zielonych warzyw liściastych.  Warto je często spożywać, gdyż zawierają mnóstwo witamin i składników mineralnych. Polecam.
SAŁATA jest zdrowa i bardzo smaczna. Osoby, które jedzą dużo zielonych warzyw liściastych mają prawidłową przemianę materii, są szczupłe, rzadziej chorują i mają ładną cerę. Więc nie żałujmy sobie sałaty. 

Sałata jest niskokalorycznym i lekkim warzywem. W ponad 90% jej skład stanowi woda, co decyduje o jej wysokim miejscu w rankingu dietetycznych posiłków. Oprócz tego zawiera w sobie także niezwykle cenne dla naszego zdrowia składniki odżywcze. Sałata jest prawdziwą skarbnicą błonnika i celulozy, które poprawiają nasze trawienie. Jeżeli spożywamy jej liście codziennie, ryzyko nowotworu okrężnicy znacznie się zmniejsza, a przemiana materii zostaje uregulowana. Według naukowców działa także uspokajająco i niweluje problemy ze snem. 
Zawiera chlorofil (któremu zawdzięcza swój zielony kolor), który ma działanie bakterio…

PROTOKÓŁ LECZENIA ALL

Przedstawiam protokół leczenia ostrej białaczki limfoblastycznej dla pośredniego ryzyka.


Mam nadzieje, że zawarte tu informacje będą pomocne rodzicom, których dzieci zaczynają walkę z chorobą.  

Leczenie tego typu białaczki składa się z czterech etapów. Podczas trzech etapów dziecko leczone jest w szpitalu, ostatni etap to leczenie podtrzymujące w warunkach domowych. Obecnie dzieci leczone są międzynarodowym protokołem z 2009 r. ALL IC - BFM 2009, oznacza to że stosowane są te same leki w wielu krajach.

Pierwszy etap leczenia to protokoły IA i IB

PROTOCOL IA - pierwszy protokół, przewidywany czas leczenia 33 dni. Oczywiście czas leczenia może się wydłużyć w zależności od sytuacji zdrowotnej pacjenta. Pamiętaj, dziecko leczone jest bardzo silnymi lekami, na które może zareagować niepożądanymi zmianami ( podwyższone próby wątrobowe,przedłużająca się aplazja - spadek wyników krwi, pleśniawki, temperatura ). Z reguły jednak pierwszy protokół większość dzieci znosi dobrze.
Aby zdiagnozować chor…