Przejdź do głównej zawartości

COŚ NA WZMOCNIENIE ODPORNOŚCI :)


Moi drodzy, zima a raczej zbliżające się przedwiośnie, to pora, która nie służy naszemu zdrowiu. Jesteśmy osłabieni po zimie. Często wówczas pojawiają się infekcje lub, co gorsze, poważniejsze choroby. Szczególnie nasze dzieci narażone są na infekcje. Co zrobić, aby mniej chorować, aby wzmocnić organizm do walki z wirusami? Oczywiście zadbać o prawidłowe odżywianie. Dobre produkty spożywcze, nie zawsze, oczywiście obronią nas przed chorobą, ale istnieje duża szansa, że skrócą czas przeziębienia i wzmocnią organizm.
Wiecie, jaką wagę przywiązuję do zdrowego odżywiania. Staram się, jak mogę ograniczać cukier w diecie moich dzieci (mam nadzieję, że kiedyś mi za to podziękują, bo na razie nie chcą współpracować), konserwanty, sztuczne substancje i aromaty. Chcę aby jadły dobrze, były zdrowe i szczęśliwe.
Tak, tak- człowiek, który odpowiednio je ma mnóstwo energii a co za tym idzie, pozytywne nastawienie do życia i świata. Mówiąc najogólniej- jest szczęśliwszy.

Dziś przygotowałam specjalnie dla Was, propozycję trzech napojów. Każdy inny, każdy zawiera mnóstwo witamin, każdy smaczny.
Proponuję zielony sok, czerwony koktajl i pomarańczowy mus. Dla każdego coś dobrego.



Zaczynam od ZIELONY SOK ALA SHREK. 

SKŁADNIKI:
- 2 garście jarmużu
- jedna pomarańcza
- twarde jabłko
- łodyga selera naciowego

Jarmuż umyj pod bieżącą wodą. Pomarańczę obierz ze skórki. Jabłko i selera pokrój na mniejsze kawałki. Wszystkie składniki przeciśnij przez wyciskarkę lub sokowirówkę. Uzyskasz piękny zielony sok. Bardzo smaczny i zdrowy.

Na szczególną uwagę zasługuje jarmuż- odmiana kapusty. Te postrzępione listki są dobrym źródłem białka, błonnika i witamin. Znajdziemy w nich witaminy A, K, C oraz składniki mineralne- wapń i potas. 
Jarmuż jest bogaty w karetonoidy- beta-karoten, luteinę, zeaksantynę. Są to przeciwutleniacze, które odpowiadają za hamowanie szkodliwych procesów oksydacyjnych, a dzięki temu mogą zapobiegać rozwojowi wielu nowotworów.
Natomiast luteina i zeaksantyna zapobiegają zwyrodnieniu plamki żółtej.
Jest również cennym źródłem sulforafanu, związku o działaniu przeciwnowotworowym i przeciwzapalnym.
To chyba wystarczające powody, by sięgać po to warzywo.


CZERWONY KOKTAJL

SKŁADNIKI:
- 200 ml kefiru lub jogurtu
- czerwony grejpfrut
- garść mrożonych malin
- sok z buraka ( w zależności jak intensywny chcemy kolor, tyle dodajemy- wg. uznania).
Składniki zmiksuj blenderem i gotowe :)

Skupię się na grejpfrucie- o tej porze roku najlepszym. Soczysty, pachnący, pyszny. Nie wyobrażam sobie zimy bez tego owocu. Poza smakiem ma oczywiście mnóstwo wartości zdrowotnych.
W grejpfrutach znaleźć można minerały i witaminy takie jak: witamina C, B, E, beta-karoten, błonnik, kwas foliowy, likopen, wapń, potas, żelazo, magnez, fosfor, cynk, fluor i mangan. Sporo tego :)
Szczególnie właśnie czerwone odmiany grejpfrutów są bogate w likopen. Badania wykazały, że likopen chroni przed uszkodzeniem skóry pod wpływem promieniowania UV oraz zapewnia ochronę przed rakiem prostaty. Generalnie czerwone grejpfruty są zdrowsze niż np. żółte, gdyż mają więcej zdrowych antyoksydantów, m.in. antocyjanów i flawonoidów.
Grejpfruty oczyszczają wątrobę. Jeśli Twoje dziecko ma podwyższone próby wątrobowe warto o diety włączyć te owoce.
Postaw zimą na grejpfruty !!!



POMARAŃCZOWY MUS 

SKŁADNIKI:
- mango
- banan
- 3 plastry świeżego ananasa

Owoce obierz ze skóry i zmiksuj na gładki mus. Polecam- dzieci za nim przepadają :)


Coraz większą popularność zyskuje mango. Owoc uniwersalny. Doskonały do deserów, dań chińskich czy koktajli. Lubimy go bo jest słodkie, delikatne w smaku. Jednak warto wspomnieć również o jego zdrowotnych właściwościach :)

Mango to bogate źródło witaminy C oraz witamin z grupy B, które wzmacniają układ nerwowy i odpornościowy. Z kolei witamina A i E korzystnie wpływa na skórę i wzrok.  Owoc ten jest również bogaty w składniki mineralne, m.in. potas, miedź i magnez. 
Mango nazywa się “owocem młodości” z powodu swoich właściwości przeciwutleniających. Wynika to z zawartości związków beta-karotenu, który chroni przed działaniem promieni UV. Ponadto mango hamuje rozwój nowotworów (głównie raka piersi i okrężnicy) oraz łagodzi stany zapalne. Jest również bardzo odżywcze, przez co zaleca się jedzenie mango osobom osłabionym lub wracającym do zdrowia.

Jak widzisz mango to bardzo wartościowy owoc, po który warto sięgać.

Mam nadzieję, że moje propozycje przypadną Ci do gustu i pozwolą wzmocnić odporność. Smacznego :)


zdjęcie: tesco.pl

Komentarze

  1. Koktajle jak najbardziej tak! Bardzo smaczne są również zupy wzmacniające odporność

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Jesienią będzie o zupach :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

CZARNUSZKA - CUDOWNE ZIOŁO NA WSZYSTKO

Nie jest to nowość, ale obecnie powraca do łask. Podobnie jak ostropest plamisty czy czystek coraz więcej osób znów zaprasza ją do swojej kuchni.

Czarnuszka bo o niej mowa, to małe ziarenka, przypominające czarny sezam, odrobinę gorzkawe w smaku. Zastosowanie tej przyprawy jest wszechstronne. A kiedy poczytasz o jej właściwościach z pewnością zaczniesz ją stosować.




Przeczytałam kiedyś, że te niepozorne ziarenka, jak i olej z tej rośliny "leczą wszystko z wyjątkiem śmierci". Coś w tym jest, ponieważ roślina ta pomaga w wielu schorzeniach i przed wieloma potrafi nas ochronić.

Co zatem zawierają te ziarenka, że są takie cudowne ?


różnorodne kwasy tłuszczowe (linolowy, alfa-linolenowy, rzadki w przyrodzie eikozadienowy, palmitynowy, mirystynowy i inne)fosfolipidy i fitosterolecenne flawonoidy i równie cenne saponinybiałka (osiem z dziewięciu niezbędnych aminokwasów) i węglowodanyalkaloidy m.in. nigellinę, nigellaminę, nigellidynę, nigellicynę – rzadkie w świecie roślin)olejek eteryc…

DLACZEGO POWINNIŚMY JEŚĆ ZIELONE WARZYWA LIŚCIASTE ?

Ostatnio trafiłam na bardzo fajny artykuł na temat zielonych warzyw liściastych.  Warto je często spożywać, gdyż zawierają mnóstwo witamin i składników mineralnych. Polecam.
SAŁATA jest zdrowa i bardzo smaczna. Osoby, które jedzą dużo zielonych warzyw liściastych mają prawidłową przemianę materii, są szczupłe, rzadziej chorują i mają ładną cerę. Więc nie żałujmy sobie sałaty. 

Sałata jest niskokalorycznym i lekkim warzywem. W ponad 90% jej skład stanowi woda, co decyduje o jej wysokim miejscu w rankingu dietetycznych posiłków. Oprócz tego zawiera w sobie także niezwykle cenne dla naszego zdrowia składniki odżywcze. Sałata jest prawdziwą skarbnicą błonnika i celulozy, które poprawiają nasze trawienie. Jeżeli spożywamy jej liście codziennie, ryzyko nowotworu okrężnicy znacznie się zmniejsza, a przemiana materii zostaje uregulowana. Według naukowców działa także uspokajająco i niweluje problemy ze snem. 
Zawiera chlorofil (któremu zawdzięcza swój zielony kolor), który ma działanie bakterio…

PROTOKÓŁ LECZENIA ALL

Przedstawiam protokół leczenia ostrej białaczki limfoblastycznej dla pośredniego ryzyka.


Mam nadzieje, że zawarte tu informacje będą pomocne rodzicom, których dzieci zaczynają walkę z chorobą.  

Leczenie tego typu białaczki składa się z czterech etapów. Podczas trzech etapów dziecko leczone jest w szpitalu, ostatni etap to leczenie podtrzymujące w warunkach domowych. Obecnie dzieci leczone są międzynarodowym protokołem z 2009 r. ALL IC - BFM 2009, oznacza to że stosowane są te same leki w wielu krajach.

Pierwszy etap leczenia to protokoły IA i IB

PROTOCOL IA - pierwszy protokół, przewidywany czas leczenia 33 dni. Oczywiście czas leczenia może się wydłużyć w zależności od sytuacji zdrowotnej pacjenta. Pamiętaj, dziecko leczone jest bardzo silnymi lekami, na które może zareagować niepożądanymi zmianami ( podwyższone próby wątrobowe,przedłużająca się aplazja - spadek wyników krwi, pleśniawki, temperatura ). Z reguły jednak pierwszy protokół większość dzieci znosi dobrze.
Aby zdiagnozować chor…